Pridružite se zdravoj, lepoj i uspešnoj porodici Sibirskog zdravlja.

четвртак, 16. август 2018.

Kako najlakše do stana iz snova – 2 načina koji sigurno pale!

Gostujući autor: Mirko Bogdanović, diplomirani farmaceut i  master menadžmenta, osnivač i vlasnik apoteke ALBA
Bogdanović Mirko
E, jel' bi stvarno hteo (ili htela za dame) da imaš stan u BG? Onakav kao sa slike? Pa jos u centru? I tata bi sine...

E sad, jesi nekad razmišlj'o kako to da stvarno imaš? Da je tvoje? Da mirno treseš svoju havanu u pepeljaru od zlata i te fore... 
Ja jesam. I to poprilično. 
Kao i obično, neki drugi, pametniji ljudi (barem finansijski pametniji) utrli su put mom razmišljanju. Kad bolje razmislim, prilično je prosto. Samo, ne može preko noći. Ipak, izvodljivo je za sve nas.

Kako? To je pitanje od milion dolara, ili recimo od 150.000,00 dolara, koliko ovaj stan vredi.
Pre nego što počnem da pričam o tome postaviću ti par na izgled nepovezanih pitanja. Ali samo na izgled. Itekako su povezana. A ta pitanja su rak rana našeg društva. Dakle...

Koliko mladih u Srbiji ne radi? I koliko njih sa završenim fakultetom ne može da nađe posao. I sad ono ključno pitanje, za sve nas roditelje – ŠTA JA DA KAŽEM SVOM DETETU? DA UČI ŠKOLU ILI NE?

Odgovore na ova pitanja pronašao sam u knjigama poznatih američkih autora koji pišu na temu finansijske pismenosti. Te iste odgovore dao mi je i moj otac, još davno, kad nisam hteo da ga slušam. E pa, sad sam rešio da poslušam. Kako kažu – dobar savet zlata vredi... To ne znači da prikupljam dobrovoljne priloge čitaoca, ali i ne odbijam... Ako bude zainteresovanih navešću tekući u nekom idućem postu. No, dosta šale. Ovo su ozbiljne teme.

Pa šta ti da kažeš svom detetu? Da li je škola ikom dobra donela? To je bar prosto.
JESTE – ŠKOLA JE UVEK DOBRA DONELA! Samo razmislite koja škola. Idealno bi bilo da vaše dete sutra radi ono što voli i da to što voli može i da unovči. Ako ne želi da bude nešto od 2P – Pop ili Političar (što je u Srbiji najunosnije) najbolji su fakulteti-zanati ili fakulteti poput ekonomije ili menadžmenta na kojima se učimo kako da vodimo neki svoj privatni biznis, bilo da je kulinarstvo, usluge ili prizvodnja automobila...

Takođe, kad kažem škola – nije obavezno završiti faks. Mnogo je bolje završiti više elektrotehničku i zaposliti se na vreme, nego biti večiti student ETF-a. Ili slično...

A ima još jedna caka.

Naši roditelji su radili od 7h-15h, mogli da izađu s posla kad hoće i imali plate o kakvim mi možemo samo da sanjamo. Mi radimo od 9h-17h, ne možemo da mrdnemo s posla i živimo za vikend. Odnosno, živeli bi za vikend da imamo malo više para. Ovako – za vikend se bar odmoriš (barem oni kojima su deca malo veća pa nas ne vuku za rukav svaki čas i ne svađaju se po ceo dan).

Našim roditelji su imali penzije. I imaće ih (valjda). A mi? Šta će biti s našim penzijama to Bog Sveti zna? Imaćemo nešto, valjda...

Daće Bog. Daće država. Daće neko...

A mi zaradili te penzije, plaćali doprinose ceo život! Ili nam firma ili država plaćala (sve se to proveri u PIO fondu). I posle svega toga dođe neko i kaže – nema više. Jebi ga – pukli smo. Nema više para za penzije. U Americi se već desilo. Imaju neke penzione planove. Neka berza. Neka čuda... Niko im ništa ne garantuje. Pa ti vidi...

Imaš 2 izbora:
a) nek bude šta bude...
b) nek bude najbolje što može da bude.

Meni je bar ovaj izbor lak. A tebi? Samo naravno – da bi bilo najbolje što može da bude treba da se radi! I ne samo na poslu. Treba i da se pare rasporede tako da nešto ostane svakog meseca. Tj. prvo to nešto lepo odvojiš sa strane, pa onda živiš s ostatkom para. A i zapitaš se:
- da li mi trebaju cigare?
- da li mi treba pivce sa drugarima?
- da li moram da sedim u kafiću ili možemo na kafu i kod kuće?
- da li mi treba treći par cipela?
- da li mi za ovu svadbu kod sestre od tetke treba nova haljina?
-itd...

Naravno, postoji i drugi način. A za najbolje rezultete kombinuj oba.

A koji je drugi način. E TO JE ODGOVOR NA ONA PITANJA – ŠTA DA KAŽEM DECI, ZAŠTO MLADI NEMAJU POSAO ITD... To je i ODGOVOR NA PITANJE OD 150.000,00 $.

Da preformulišem – kako u Srbiji zaraditi (i sačuvati) pare?

Ajmo prvo KAKO SAČUVATI ONO ŠTO ZARADIMO. 
Da li možda ovo želiš?
To nije nužno lakše, ali je prostije objasniti – nikad nemoj da ostaviš sa strane ako ti nešto ostane na kraju meseca! Uvek prvo odvoj sa strane! Koliko god da si u mogućnosti! 10 evra – neka bude 10 evra! Ali prvo njih odvoj sa strane, a posle gledaj kako ćeš do kraja meseca. Kad skontaš da si odvajao 10 bez problema, probaj 20 idućeg meseca... Princip je isti koliko god nula da dodate iza 10-ke.


Nikad, nikad, ali nikad nemoj da trošiš te pare, ako ti zafali za more, za zimovanje, za nove patike... To su pare za tvoju budućnost! To su pare za bolji životni start tvoje dece! To su pare za onaj stan za slike, koji se izdaje za 750 eura mesečno! To je tvoja penzija! A kasnije, zašto ne bi imao i 2. I 3 takva?! Ako ne ti, onda zašto ih ne bi imala tvoja deca. Zašto da rade od 9h – 17h za iste pare (daj Bože da ne bude i za manje) kad mogu da žive od rente i da izdvajaju za kupovinu još nekretnina...

A sad -KAKO ZARADITI? Ako ti mama i tata nisu ostavili milionče, onda si u istom sr.... kao i mi ostali. Ali ne očajavaj – izaći ćemo mi odatle. Korak po korak iz g...... Ali čim izađemo odatle moramo pod ladan tuš! Mora da se radi! I opet ima više varijanti, a TI moraš da izabereš:
a) imam posao i ne treba mi više para
b) imam posao, al' bi mi valjalo i nešto sa strane
c) nemam posao i trebaju mi pare
d) ma sve mi je ravno do Kosova

U slučaju da si izabrao b, ili c nastavi da čitaš i lajkuj me (pliz), a u slučaju da si pod d unfrienduj me i ne vraćaj se više (izvini ako sam te do sad smarao)!

JA ZNAM 2 NAČINA DA POMOGNEŠ SAMA/SAM SEBI. Možda ima i više, ali ja ću podeliti sa tobom ova 2 za koja provereno znam da rade:

pokreni sopstveni biznis (finansijski rizično, ali može da se isplati)
započni MLM biznis (nema finansijskog rizika, a može da se isplati)
Sopstveni biznis je keva! Ako ubodeš pravu stvar, možeš žestoko da se ovajdiš! Ako baš i ne ubodeš u centar i dalje možeš da lepo živiš, ali ako totalno omašiš metu... Jbg, nadam se da nisi uložio baš sve što imaš, jer onda si – zdravo, ćao. Gotovo. Game over. Ali čak i da ti se to desi, nemoj da staviš pištolj na čelo, nego stavi prst na čelo, pa razmisli o drugoj varijanti.

MLM – multi level marketing – to znači da radiš kao prodavac ili kao konsultant za neku firmu koja se bavi direktnom prodajom. Ima firmi ovakvih i onakvih. Ali ima da se probere. Bitno je da izabereš neku čiji proizvodi stvarno pomažu ljudima (jer bez toga nema prodaje, a di ti obraz ostane čist), koja ima transparentan plan nagrađivanja i da se taj plan poštuje (da znaš tačno koliko zarađuješ sad i koliko ćeš jednog dana, ako se potrudiš), kao i da mogu da te nauče kako se radi posao. 
U svetu (a i u Srbiji) postoji nekoliko zaista izuzetnih firmi sa ovim modelom poslovanja i možeš im se pridružiti besplatno i početi da zarađuješ. Prvo po malo, a posle puno, puno više. Barem ti to svim srcem želim.

Neke zanimljivosti u vezi MLM su i sledeće:
posao se može širiti i u drugim gradovima, pa i državama zahvaljujući internetu
posao možete ostaviti u nasledstvo svojoj deci

Ako te zanima nešto više o nekoj od tema iz članka piši mi na messanger, a ja ću objavljivati još ovoga, ako bude interesovanja.

Pa da nazdravimo – kako se već kaže - U ZDRAVLJE! I ZA USPEH!

Нема коментара:

Постави коментар